WoW Patch 10.2: Endlich! Druiden bekommen lange gewünschte Anpassungen

WoW Patch 10.2: Endlich! Druiden bekommen lange gewünschte Anpassungen

Wie jedes Update bringt auch WoW Patch 10.2 einige Klassenanpassungen mit sich. Darunter viel Balancing und einige kleinere Reworks. Auch die Druiden müssen sich auf einige Änderungen einstellen. Diese dürften aber vor allem positive Reaktionen hervorrufen.

Für viele Spieler ist WoW Patch 10.2 ohnehin der "Druiden-Patch". Es geht in den Smaragdgrünen Traum, viele Druiden-Charaktere stehen im Mittelpunkt der kommenden Geschichte und nun wurden von den Dataminern auch noch jede Menge cooler, neuer Druiden-Formen ausgebuddelt. Fun Fact am Rande: Das neue Legendary können die Druiden trotzdem nicht bekommen.

Trotzdem nehmen sich die Entwickler den Druiden noch weiter vor. Das kommende Update 10.2 bringt einige Anpassungen mit, die von vielen Druiden schon lange gefordert wurde. Besonders Gleichgewicht-Druiden dürften sich über ihre Anpassung freuen. Wildheit-Druiden vielleicht nur bedingt, denn ihnen wird nun eine Ausrede weggenommen, weshalb sie nie Anregen verteilen.

Katzen und Eulen - Anpassungen für Druiden in WoW

Die Entwickler haben die kommenden Änderungen in einem großen Blogpost erklärt, den wir weiter unten für euch haben. In Kurzform dürft ihr euch aber über folgendes freuen.

  • Gleichgewicht-Druiden bekommen ihre Meisterschaft überarbeitet, um schneller Flächenschaden zu verursachen!

Der AE-Schaden von Eulen ist nicht schlecht. Es dauert aber zu lange, bis dieser richtig anläuft. Denn bevor Sternenregen und Co. viel Schaden verursachen, müssen die DoTs verteilt werden. Bei kurzlebigen Add-Gruppen oder Adds im Bosskampf funktioniert das meist nicht wirklich gut. Daher bauen die Devs die Meisterschaft ein wenig um. Etwa 2/3 der Meisterschaft wirken direkt, das fehlende Drittel kommt dann durch das Auftragen der DoTs hinzu. Der maximale Schaden soll gleichbleiben, der Initialschaden direkt zu Start des Ramp-Ups aber beträchtlich höher sein.

  • Wildheit-Druiden können künftig Anregen in Katzenform wirken!

Die Entwickler finden es okay, wenn manche Aktionen nur in bestimmten Formen nutzbar sind. Im Falle von Anregen, was relativ oft benutz werden kann, fühlte es sich aber künstlich umständlich an. Daher müssen Katzen künftig nicht mehr aus ihrer Form heraus, um einem Heiler den Buff zu verpassen. Als Gegenbeispiel nannten die Devs noch die Wiedergeburt, bei der Katzen weiterhin aus der Gestalt müssen. Dieses wird seltener verwendet und hat so viel Einfluss, dass man durchaus ein paar Unannehmlichkeiten (Verlassen der Katzenform) in Kauf nehmen kann, um es zu wirken.

Hier die beiden kompletten Statements der Entwickler bezüglich der Änderungen, die in WoW (jetzt kaufen )Patch 10.2 kommen sollen:


Blizzard

Let's talk about Balance and Feral Druids! There are a couple important changes coming in the next PTR build.

Balance

We've been reading your feedback and agree that it's important for Balance Druids in PvP to have the option to reduce Celestial Alignment's cooldown by 2 minutes to coordinate burst phases with the rest of their team. Orbital Strike worked very well in that regard, and also made Celestial Alignment a very prominent visual. So we're going to change it back to its previous design and position in the talent tree.

One goal we had behind changing Orbital Strike's design was to give Balance more and different options to do damage quickly at the start of dungeon packs, or when adds appear in a raid fight. To pursue that goal in a different way, we're tweaking Balance's Mastery, Astral Invocation. Astral Invocation increases damage you deal to targets with Sunfire or Moonfire on them, with double the bonus to your Astral spells. We like how it prioritizes applying and maintaining your DoTs - we want it to be important to keep Sunfire and Moonfire rolling. However, we're not happy with how much damage you lose when it's not practical to put your DoTs up, such as against enemies that die quickly.

In 10.2, we're changing Astral Invocation to give 2/3rds of its value at all times, and the remaining third when you have Moonfire and Sunfire on targets, like it currently works. The maximum power level is the same, but this means that when you start casting Starfall on raid boss adds, you'll have most of the benefit of Astral Invocation right away. In dungeons you may enter Eclipse so you can start casting Starfall before you finish applying Moonfires. The goal is greater flexibility while keeping DoTs important.

We also found a couple bugs where Astral Invocation wasn't increasing the damage of a few abilities, like Orbital Strike and Power of Goldrin. We've fixed that, and in some cases reduced their base damage to keep their tuning as intended.

Finally, we swapped the positions of Aethereal Kindling and Lunar Shrapnel in the talent tree. The thinking is that increased damage is always useful, but there may be cases you don't need extended DoT durations.

Feral

In 10.2, Feral Druids will be able to cast Innervate in Cat Form. Let's talk about it. Some design philosophy incoming.

One priority we have for druids is to maintain clear and flavorful identities for their various forms. If you want to intimidate your foes with a roar, you have to be a bear. If you want to rip and rake your foes, you have to be a cat. For fantasy reasons, we try to restrict casting spells in Bear Form or Cat Form without a perk like Predatory Swiftness or Lunar Inspiration. We've bent this for gameplay reasons, such as allowing Guardian Druids to cast several spells as a bear because they're usually unable to shift out without dying. Generally, if players can play around their form restrictions, we try to keep them in place.

Which leads us to friction. Friction is when something is harder than it could be. Shifting out of Cat Form to cast Innervate has more friction than simply casting it from Moonkin Form. However, friction is not always bad. Dealing with friction takes flexibility, creativity, and quick thinking. Feral Druids must find a safe place to shift to cast spells. Dealing with friction successfully can be rewarding. High level M+ keys have friction, but that's why they're fun! Figuring out how to overcome friction in the moment can help the game keep from getting stale.

So why change it now? Simply, the difference in friction for using Innervate as Feral vs. other druid specs has proven higher than we want in practice. That's also why we're not changing Rebirth - it's harder for Feral to cast Rebirth, but the difference in friction is at an appropriate level.

Quelle: Buffed